Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2012-2013 υλοποιήθηκε πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο και θέμα “Μουσική Παιδεία και Δημοκρατία στην Κλασική Αθήνα”.
Ο συντονιστή του Προγράμματος κ. Νίκος Κυρίμης, σημειώνει: “Οι σημερινές κοινωνικές ανάγκες, από την ίδια τους την φύση δίνουν έμφαση στη γνώση, την έρευνα, την προσαρμοστικότητα, την ευρηματικότητα. Για αυτό χρειάζεται, η από μικρής ηλικίας του ανθρώπου ανάπτυξη δεξιοτήτων, αντίληψης, επικοινωνίας, συνεργασίας, πρωτοβουλίας, διαχείρισης επιλογών, δημιουργικότητας. Το Εκπαιδευτικό Σύστημα, σε όλους αυτούς τους τομείς, οφείλει και πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο, ενώ ο εκπαιδευτικός καλείται να ενσωματώσει εργαλεία «νέων τεχνολογιών», αλλά και συμβατικά εργαλεία, σε μια σειρά ενορχηστρωμένων δραστηριοτήτων, οι οποίες εστιάζονται σε ένα ή περισσότερα γνωστικά αντικείμενα.
Το πρόγραμμα του Σχολείου μου που φέτος συμμετείχα, και συντόνιζα, είχε θέμα : Μουσική Παιδεία & Δημοκρατία στην Αρχαία Ελλάδα. Ασχολήθηκαν κυρίως, μαθητές της Γ΄ Τάξης του Γυμνασίου (Αρ.μαθ:30), επειδή είχαν την απαιτούμενη γνωστική υποδομή, μερικοί απ την Β΄Τάξη (Αρ.μαθ:8), αφού στο αναλυτικό τους πρόγραμμα περιλαμβάνονται τέτοια θέματα και λίγα παιδιά της Α΄ Τάξης (Αρ.μαθ:4) που από μόνα τους,θέλησαν να συμμετάσχουν.
Στο τριθεματικό αυτό πρόγραμμα συνδέθηκαν τα μαθήματα : Μουσικής – Φυσικής Αγωγής (Γυμναστικής και Χορού) – Φιλολογικά Μαθήματα (Αρχ Κείμενα –Ποίηση- Ιστορία).
Η Κεντρική ιδέα του προγράμματος, δηλαδή με ποιο τρόπο οι Αρχ Έλληνες απ την Παιδεία οδηγούνται στην Δημοκρατία, συμπίπτει με τον πυρήνα του Εκπαιδευτικού έργου, που είναι η εξοικείωση του μαθητή στο να αφομοιώνει την πληροφορία – γνώση μετατρέποντάς την σε Μάθηση.
Ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων μάθησης έγινε με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των παιδιών που μας βοήθησαν να σχεδιάσουμε το πρόγραμμα.
Οι δράσεις και κυρίως η επικοινωνία των μαθητών βοηθήθηκαν πολύ απ την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας που προσφέρει καινοτόμες λύσεις στα προβλήματα που παρουσιάστηκαν σε όλες τις φάσεις του προγράμματος, αλλά και καλαισθησία στο τελικό αποτέλεσμα. Η ανάρτησή του στην ιστοσελίδα του Σχολείου προσδίδει μεγάλη προστιθέμενη αξία στο τελικό προϊόν, καθώς σε ηλεκτρονική μορφή μπορεί να επεκταθεί, να βελτιωθεί ή να χρησιμοποιηθεί από άλλους, σαν βοηθητικό μέσον στην διδασκαλία τους.
Και συνεχίζει… ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Το υλικό του προγράμματος, που παρουσιάστηκε ως θεατρική παράσταση, μπορούμε να παρακολουθήσουμε βήμα βήμα…