23 °C Agía Paraskeví, GR
29 Μαρτίου 2024

Επίσημος ιστότοπος

Menu

Παραδοσιακοί Οικισμοί του Ελληνισμού, Περιβαλλοντικό πρόγραμμα

Περιεχόμενο – σκοποί 

Το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα της Γ΄ τάξης βασίστηκε στην εμπειρία και τη γνώση των δύο προηγούμενων ετών και εστίασε στους Παραδοσιακούς Οικισμούς των Ελλήνων εντός και εκτός Ελλάδας. Οι καθηγητές που ανέλαβαν να καθοδηγήσουν τους 35 μαθητές ήταν η κυρία Λεονάρδου (συντονίστρια), η κυρία Τσαχουρίδου και ο κύριος Κυρίμης.

Οι μαθητές της Παιδαγωγικής Ομάδας επεξεργάστηκαν τα εξής θέματα: OMADES-THEMATA EREYNAS

1. Ορισμός – περιγραφή – κατάλογος των Παραδοσιακών Οικισμών της Ελλάδας και της Νότιας Ιταλίας

2. Χαρακτηριστικά της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής σε συνδυασμό με τον περιβάλλοντα φυσικό χώρο

3. Χαρακτηριστικά της παραδοσιακής διατροφής

4. Χαρακτηριστικά της παραδοσιακής μουσικής και φορεσιάς, όπως και των παραδοσιακών χορών

Τα δύο τελευταία θέματα μας απασχόλησαν περισσότερο στη διάρκεια των εορτών του 12ημέρου (Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά – Φώτα), όπου αναζητήσαμε το σχετικό υλικό.

Σκοπός του προγράμματος ήταν να δούμε πώς η επαφή του ανθρώπου με τη φύση καθόριζε την καθημερινότητα στο παρελθόν και ποια υπήρξε η εξέλιξη μέχρι τις ημέρες μας.

Επίσης, να μάθουμε για την “Ελλάδα εκτός συνόρων” και να διευρύνουμε τη ματιά και την ευαισθησία μας σαν πολίτες του κόσμου.

Δράσεις ενδοσχολικές

1. Παρουσίαση εργασιών

2. Μαγειρική και γευσιγνωσία παραδοσιακών φαγητών και γλυκών.

 3. Σύγκριση γκρεκάνικων και ελληνικών ήχων: με διδασκαλία του κ. Κυρίμη, οι μαθητές βρίσκουν κοινά σημεία στη μουσική και στο νόημα της “Φάμπρικας” του Γ. Μαρκόπουλου και του “Άντρα μου πάει” (παραδοσιακό τραγούδι της Απουλίας).

4. Τραγούδι και παραδοσιακοί χοροί από την κυρία Νατάσα Ρουμελιώτη, δασκάλα παραδοσιακών χορών του Λυκείου Ελληνίδων.

5. Ερευνητική εργασία “Αναζητούμε τις ρίζες μας, καταγράφουμε τις παραδόσεις μας”: Οι μαθητές παίρνουν συνέντευξη από τους γονείς και τους παππούδες/γιαγιάδες τους και καταγράφουν τις οικογενειακές τους παραδόσεις. Διαβάστε το ερωτηματολόγιο  EREYNA KATAGWGHS

1. Επταήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Νότια Ιταλία. Μετά το πέρας της εκπαιδευτικής εκδρομής οι μαθητές απάντησαν στο φύλλο αξιολόγησης που ακολουθεί. FYLLO AXIOLOGHSHS

2. Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Κόνιτσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *