22 °C Agía Paraskeví, GR
21 Σεπτεμβρίου 2025

Επίσημος ιστότοπος

Menu

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης 2024-2025

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης 2024.2025

 

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2024-2025)
Σχολική Μονάδα: 4ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ – 0501827
Σχολικό Έτος: 2024 – 2025
Ημερομηνία Εξαγωγής: 24/06/2025

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Η σχολική μονάδα 4ου Ημερήσιου Γυμνασίου Αγίας Παρασκευής για το σχολικό έτος 2024-2025 στελεχώνεται
από 33 εκπαιδευτικούς, μία ψυχολόγο, μία νοσηλεύτρια και ένα μέλος ειδικού βοηθητικού προσωπικού και
φιλοξενεί 288 μαθητές, κατανεμημένους σε 12 τμήματα γενικής παιδείας. Το σχολείο λειτουργεί σε αστικό
περιβάλλον και εξυπηρετεί μια ευρεία κοινωνικοοικονομική βάση μαθητών. Κατά την παρούσα σχολική χρονιά,
παρατηρήθηκε σταθερότητα στη στελέχωση του διδακτικού προσωπικού, με ελάχιστες αλλαγές και έγκαιρες
τοποθετήσεις αναπληρωτών. Η παιδαγωγική κουλτούρα ενισχύθηκε μέσω συνεργασιών, συλλογικών
συνεδριάσεων και προγραμματισμένων δράσεων εντός και εκτός σχολικής κοινότητας. Υπήρξε ιδιαίτερη μέριμνα
για την ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της συμμετοχικότητας και της ενδυνάμωσης του ρόλου όλων των
εμπλεκομένων. Η δομή του σχολείου υποστηρίζει την ενσωμάτωση μαθητών με διαφορετικά μαθησιακά και
κοινωνικά χαρακτηριστικά, με ενισχυτικές δομές στήριξης (ψυχολόγος μία φορά την εβδομάδα, νοσηλεύτρια, ένα
μέλος ειδικού βοηθητικού προσωπικού) και συνεχή συνεργασία με το ΚΕΔΑΣΥ και ειδικούς επαγγελματίες.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Το σχολείο υιοθέτησε ενεργητικές μεθόδους μάθησης με έμφαση στη συμμετοχή των μαθητών, ενισχύοντας
παράλληλα κοινωνικές, πολιτισμικές και ψηφιακές δεξιότητες μέσω διαθεματικών προγραμμάτων και
εκπαιδευτικών επισκέψεων. Η παρακολούθηση της φοίτησης πραγματοποιήθηκε συστηματικά με ψηφιακά
εργαλεία και υποστήριξη από ψυχολόγο και τις υπεύθυνες σχολικής ζωής, αποτρέποντας τη σχολική διαρροή.
Επιτεύχθηκε θετικό κλίμα συνεργασίας και σεβασμού μεταξύ των μαθητών, με εφαρμογή συμμετοχικού
κανονισμού και αποτελεσματική διαχείριση συγκρούσεων και εκφοβισμού, ενώ παράλληλα ενισχύθηκαν οι
σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών μέσα από σεβασμό, ενσυναίσθηση και διαρκή επιμόρφωση. Η συνεργασία
σχολείου και οικογένειας ήταν διαρκής και εποικοδομητική, με ενεργό ρόλο του Συλλόγου Γονέων και
αξιοποίηση ψηφιακών μέσων.
Συνολικά, το σχολείο λειτουργεί με υψηλή αποτελεσματικότητα, επιτυγχάνοντας τους στόχους του και
προτείνοντας τη διατήρηση και ενίσχυση των υφιστάμενων πρακτικών για συνεχή βελτίωση.
Σημεία προς βελτίωση
Προτείνεται η ανάπτυξη και εφαρμογή στοχευμένων προγραμμάτων ενδυνάμωσης των γονέων με σκοπό την
καλλιέργεια γονεϊκών δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην υποστήριξη και ενίσχυση της σχολικής φοίτησης των
μαθητών.
Στο πλαίσιο των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, επισημαίνεται η ανάγκη ενίσχυσης των
μηχανισμών αυτορύθμισης, όπως η λειτουργία ομάδων συνομηλίκων, η καθιέρωση μεντορικών συστημάτων και η
χρήση μεσολαβητών (mediators), με στόχο τη βελτίωση του κλίματος και της συνοχής στη σχολική κοινότητα.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, η σχολική μονάδα επέδειξε υψηλό επίπεδο οργάνωσης και διοίκησης, με
αποτελεσματική διαχείριση από τη Διεύθυνση και στενή συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων. Η χρήση
σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων βελτίωσε την επικοινωνία και την εσωτερική οργάνωση, ενώ η συνεχής
επιμόρφωση του προσωπικού συνέβαλε στην επαγγελματική ανάπτυξη. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν
σημαντικές παρεμβάσεις στον σχολικό χώρο ενισχύοντας το αίσθημα συλλογικότητας και συνεργασίας. Η
διαφάνεια και η ορθή αξιοποίηση των πόρων αποτέλεσαν βασικά στοιχεία της διοίκησης.
Στον τομέα των σχέσεων σχολείου – κοινότητας, αναπτύχθηκαν πλούσιες κοινωνικές δράσεις με ενεργή
συμμετοχή των μαθητών σε εθελοντικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, καθώς και συνεργασίες με τοπικούς
φορείς και τον Δήμο. Η προβολή και διάχυση των δράσεων πραγματοποιήθηκε μέσα από την ιστοσελίδα του
σχολείου και ημερίδες, ενισχύοντας την εικόνα και το κοινωνικό έργο της σχολικής μονάδας.
Σημεία προς βελτίωση
Η αναζήτηση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση σημαντικών δράσεων, αφού υπήρξε
αδυναμία υλοποίησης του στόχου η «τάξη των χρωμάτων», εξαιτίας χρηματοδοτικών περιορισμών από το Δήμο.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, παρατηρήθηκε ενεργή συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού τόσο σε
ενδοσχολικές επιμορφωτικές δράσεις όσο και σε εξωστρεφείς πρωτοβουλίες εθνικού και κοινωνικού χαρακτήρα.
Η συμμετοχή αυτή λειτούργησε πολλαπλασιαστικά, ενισχύοντας την παιδαγωγική ικανότητα, την καινοτομία
στη διδασκαλία και την κοινωνική ευαισθησία της σχολικής μονάδας.
Ιδιαίτερα θετικό στοιχείο αποτελεί η λειτουργία του θεσμού του μέντορα, μέσω του οποίου οι νεοδιόριστοι
εκπαιδευτικοί υποστηρίχθηκαν αποτελεσματικά ως προς τη διαχείριση της διδακτικτέας ύλης, τη λειτουργία της
σχολικής μονάδας και τις ανάγκες των μαθητών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες. Παράλληλα, η συνεργασία με
επιστημονικούς φορείς και με τη Σχολική Ψυχολόγο ενίσχυσε την επιμόρφωση του συλλόγου σε θέματα ψυχικής
υγείας και πρόληψης σχολικών αποκλίσεων.
Στο πεδίο των προγραμμάτων, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα υπήρξε
ουσιαστική. Συνοδεύοντας μαθητές στη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, υποστήριξαν τη βιωματική μάθηση σε
θέματα Ολυμπισμού, συνεργασίας και δικαιωμάτων. Επιπλέον, προώθησαν τη φιλοζωική συνείδηση,
συμμετέχοντας σε διαδικτυακές δράσεις με την ΠΦΠΟ και οργανώνοντας επισκέψεις σε καταφύγια ζώων.
Η ανάληψη κοινωνικών δράσεων (όπως το χριστουγεννιάτικο bazaar, η υποστήριξη ιδρυμάτων και η συμμετοχή
στον Ημιμαραθώνιο Αθηνών) ανέδειξε τη διάθεση των εκπαιδευτικών να κινητοποιήσουν τους μαθητές προς την
εθελοντική προσφορά και την κοινωνική ευθύνη. Η συνεργασία τους με το Δήμο στο πλαίσιο του προγράμματος
«Σχολικός Μαραθώνιος Ανακύκλωσης – Followgreen» εμπλούτισε τη σχολική ζωή με οικολογικές πρακτικές και
ενίσχυσε την περιβαλλοντική εκπαίδευση.
Συνοψίζοντας, η συμβολή των εκπαιδευτικών στις επιμορφωτικές και κοινωνικές δράσεις υπήρξε πολύπλευρη,
συστηματική και με θετικό αντίκτυπο στη λειτουργία του σχολείου, στην καλλιέργεια ήθους στους μαθητές και
στην προώθηση μιας σύγχρονης, συμμετοχικής και ανοικτής προς την κοινωνία σχολικής κουλτούρας.
Σημεία προς βελτίωση
Διαπιστώθηκε ανομοιογενής κατανομή της επιμορφωτικής δραστηριότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Ορισμένοι εκπαιδευτικοί ανέλαβαν πολλαπλές δράσεις, ενώ άλλοι δεν συμμετείχαν ουσιαστικά. Χρήσιμο θα
ήταν να ενισχυθούν οι λιγότερο ενεργοί μέσω ενθάρρυνσης ή συντονισμένων προσκλήσεων. Επίσης, παρά τη
συμμετοχή σε εθνικές και τοπικές κοινωνικές δράσεις, δεν καταγράφηκε έντονη κινητικότητα ως προς τη
διεκδίκηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανταλλαγής ή συνεργασίας, όπως το Erasmus . Μια οργανωμένη
προσπάθεια για ένταξη σε τέτοια προγράμματα θα ενίσχυε τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό και την εξωστρέφεια
της σχολικής μονάδας.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
3
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Σχέδιο Δράσης: Ανάπτυξη και ενίσχυση κοινωνικών και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών του
σχολείου
Το σχολείο υλοποίησε με συνέπεια τον αρχικό προγραμματισμό των τριών πολιτιστικών προγραμμάτων, ενώ
παράλληλα συμμετείχε σε ποικίλες δράσεις και διαγωνισμούς που ενίσχυσαν τις κοινωνικές, γνωστικές και
ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών. Ενδεικτικά, διοργανώθηκε πρόγραμμα τρισδιάστατης εκτύπωσης, δράσεις με
πολιτισμικό περιεχόμενο για τη θέση της γυναίκας και την ιστορία των γερμανόφωνων χωρών, καθώς και
συμμετοχή σε διαγωνισμούς βιολογίας, μαθηματικών και ζωγραφικής, με πολλές διακρίσεις. Δεν υπήρξαν
ουσιαστικές αλλαγές στον αρχικό σχεδιασμό, πέρα από μικρές αναπροσαρμογές λόγω της φύσης της
εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα αποτελέσματα των δράσεων κρίνονται ιδιαίτερα θετικά, συμβάλλοντας στην
ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.
Σχέδιο Δράσης: Αιτίες σχολικής διαρροής
Με βάση το αρχείο του σχολείου μας
Καμία μαθήτρια/Κανένας μαθητής δεν επαναλαμβάνει την τάξη λόγω ελλιπούς
φοίτησης ή διαρροής
Καμία μαθήτρια/Κανένας μαθητής δεν εγκαταλείπει το σχολείο
Όλες οι μαθήτριες/Όλοι οι μαθητές μας έλαβαν την απαιτούμενη στήριξη
Σχέδιο Δράσης: Αναζήτηση στόχων-καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριων και
εκπαιδευτικών στο σχολείο μας
Τα αποτελέσματα της δράσης αποδείχθηκαν ιδιαίτερα διαφωτιστικά, συμβάλλοντας στον εντοπισμό
συγκεκριμένων προβλημάτων που υπήρχαν εντός της σχολικής κοινότητας. Μέσα από τη διαδικασία της έρευνας
και της ανάλυσης των συλλεχθέντων δεδομένων, όλα τα μέλη της κοινότητας — μαθητές, εκπαιδευτικοί και
διοίκηση — ενημερώθηκαν για θέματα τα οποία έως τότε παρέμεναν άγνωστα ή δεν είχαν αναδειχθεί επαρκώς. Η
νέα αυτή γνώση κατέστησε δυνατή την αναγνώριση ζητημάτων που μέχρι πρότινος δεν ήταν ορατά,
δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για τη λήψη στοχευμένων και ουσιαστικών παρεμβάσεων βελτίωσης.
Σχέδιο Δράσης: Εναλλακτικές παρεμβάσεις αισθητικής στο σχολείο
Στο πλαίσιο της δράσης, υλοποιήθηκαν δύο από τους τρεις αρχικά προγραμματισμένους στόχους: δημιουργήθηκε
ο «τοίχος graffiti» ως χώρος καλλιτεχνικής έκφρασης και ενισχύθηκε το σχολικό κηπάριο με καλλωπιστικά
φυτά. Η υλοποίηση της «τάξης των χρωμάτων» δεν κατέστη εφικτή λόγω υψηλού κόστους υλικών. Συνολικά, η
δράση οδήγησε σε αισθητική αναβάθμιση του σχολικού χώρου και μερική επίτευξη των στόχων.
Σχέδιο Δράσης: Λειτουργική «αυτοσυντήρηση εκ των έσω» του σχολείου (Φάση 2)
Κατά το παρόν σχολικό έτος διατηρήθηκε το πνεύμα εθελοντισμού στη σχολική κοινότητα μέσω της επιτυχούς
δράσης συλλογής πλαστικών πωμάτων. Ωστόσο, η πιλοτική συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις δεν υλοποιήθηκε
για πρακτικούς λόγους. Παρ’ όλα αυτά, υπήρξε θετική συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και τον Δήμο σε
λειτουργικά θέματα και σχολικές εκδηλώσεις.
Σχέδιο Δράσης: Ενίσχυση της κοινωνικής προσφοράς και της εξωστρέφειας του σχολείου
Το σχολείο υλοποίησε πληθώρα δράσεων με στόχο την καλλιέργεια αξιών όπως η ειρήνη, ο εθελοντισμός, η
κοινωνική προσφορά, η οικολογική συνείδηση και η φιλοζωία. Οι μαθητές συμμετείχαν σε εκδηλώσεις για την
Ημέρα Μη Βίας, φιλοξενήθηκαν στη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, διοργάνωσαν χριστουγεννιάτικο bazaar για
φιλανθρωπικούς σκοπούς, επισκέφθηκαν τη Στέγη Γερόντων και συμμετείχαν στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας ως
εθελοντές. Επίσης, ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα αναπηρίας και φιλοζωίας, παρακολουθώντας εκπαιδευτικά
προγράμματα και επισκεπτόμενοι καταφύγια ζώων. Παρότι έγιναν κάποιες αλλαγές στον αρχικό σχεδιασμό
λόγω εξωτερικών παραγόντων (όπως ο καιρός ή πρακτικά ζητήματα), οι δράσεις είχαν θετικό αντίκτυπο στην
εξωστρέφεια του σχολείου και στην ανάπτυξη κοινωνικής ευαισθησίας και υπευθυνότητας στους μαθητές. Η
συμμετοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Σχέδιο Δράσης: Ανάπτυξη και ενίσχυση κοινωνικών και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών του
σχολείου
Η πραγματοποίηση των δράσεων αντιμετώπισε δυσκολίες, κυρίως λόγω αδυναμίας εύρεσης κοινού χρόνου
συνάντησης στο σχολείο, εξαιτίας διδακτικών υποχρεώσεων και έλλειψης διαθέσιμου χώρου. Παρ’ όλα αυτά, με
καλή θέληση από τα μέλη της ομάδας, κατέστη δυνατή η συνάντηση εκτός διδακτικού ωραρίου, αν και οι
δυσκολίες αυτές λειτούργησαν ως ανασταλτικός παράγοντας για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των δράσεων.
Σχέδιο Δράσης: Αιτίες σχολικής διαρροής
Η έλλειψη χρόνου κάποιες φορές δυσχέραινε την παρουσία των παιδιών στις ποικίλες δραστηριότητες. Επίσης
υπήρχαν ενίοτε δυσκολίες στη συνεννόηση και επαφή με κάποιους γονείς και κηδεμόνες.
Σχέδιο Δράσης: Αναζήτηση στόχων-καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριων και
εκπαιδευτικών στο σχολείο μας
Η ενσωμάτωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο περιορισμένο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου
αποτέλεσε σημαντική δυσκολία.
Σχέδιο Δράσης: Εναλλακτικές παρεμβάσεις αισθητικής στο σχολείο
Δυσκολία χρηματοδότησης της δράσης.
Σχέδιο Δράσης: Λειτουργική «αυτοσυντήρηση εκ των έσω» του σχολείου (Φάση 2)
Αφιέρωση χρόνου εκτός ωρών λειτουργίας σχολείου από τους εμπλεκόμενους της σχολικής κοινότητας.
Σχέδιο Δράσης: Ενίσχυση της κοινωνικής προσφοράς και της εξωστρέφειας του σχολείου
Οι κύριες δυσκολίες ήταν η έλλειψη χρόνου εντός του σχολικού ωραρίου και το περιορισμένο ενδιαφέρον
ορισμένων εκπαιδευτικών για την υλοποίηση δράσεων. Επιπλέον, η παρουσία πολλών αναπληρωτών και
εκπαιδευτικών με απόσπαση στο σχολείο δυσχεραίνει τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς,
όπως η οργάνωση συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Σχετικά Άρθρα

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, κλειστά τα σχολεία της Περιφέρειας Αττικής

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη, κλειστά θα παραμείνουν αύριο, Παρασκευή 15 Οκτωβρίου σε όλη την Αττική, τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για προληπτικούς λόγους ασφάλειας  καθώς αναμένεται έντονη κακοκαιρία.