28 °C Agía Paraskeví, GR
22 Ιουλίου 2024

Επίσημος ιστότοπος

Menu

Διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης, στον Παρθενώνα και στην Αρχαία Αγορά.

Διδακτική επίσκεψη Α τάξης στο Μουσείο Ακρόπολης

Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των μαθητών της Α τάξης στο Μουσείο Ακρόπολης.

Στην επίσκεψη συμμετείχαν 98 μαθητές/τριες, 4 συνοδοί εκπαιδευτικοί και η αρχηγός. Πριν την είσοδο στο Μουσείο, αλλά και με το πέρας της διαδοχικής ξενάγησης που έγινε στις δύο υποομάδες συμμετεχόντων, οι μαθητές/τριες είχαν τον χρόνο να περιηγηθούν στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Η επίσκεψη κάλυψε τους διδακτικούς και παιδαγωγικούς της στόχους, καθώς οι μαθητές/τριες γνώρισαν τα εκθέματα του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης και έδειξαν ενδιαφέρον γι’ αυτά, ξεναγήθηκαν στα ευρήματα του οικισμού που αναπτύχθηκε στις πλαγιές του λόφου και τέλος αφού ξεναγήθηκαν στον χώρο με τις Καρυάτιδες, θαύμασαν τη θέα προς τον Ιερό Βράχο από την επιβλητική αίθουσα των γλυπτών του Παρθενώνα.

Οι εντυπώσεις των μαθητών/τριων από την επίσκεψη ήταν θετικές και τις επόμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις ανατροφοδότησης με τις συνοδούς εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια των μαθημάτων της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας που σχετίζονται με τη διδακτική επίσκεψη.

Η αρχηγός της επίσκεψης

Νατάσα Ευθυμίου

Διδακτική επίσκεψη Β’ τάξης στην Αρχαία Αγορά

 

Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου έκαναν ένα ταξίδι στο χρόνο μέσα από την επίσκεψη τους στο ιστορικό κέντρο, στην Αρχαία Αγορά. Ο ζεστός καιρός δεν μας πτόησε καθόλου κι έτσι εφοδιασμένοι με νερό και καπέλα, ντυμένοι με τον κατάλληλο ρουχισμό και άνετα παπούτσια, συναντήσαμε στην οδό Αδριανού τις ξεναγούς μας που μας οδήγησαν στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγορά.

Περπατώντας την οδό Παναθηναίων, αναρωτηθήκαμε αν ήμασταν αρχαίοι Αθηναίοι πώς θα ήταν άραγε μία συναυλία στο Ωδείο του Αγρίππα; Απορήσαμε πώς αλήθεια ο ναός του Ηφαίστου έχει στέγη και είναι τόσο καλοδιατηρημένος; Οι απαντήσεις ήρθαν από το στόμα των ξεναγών μας συνδέοντας την Αρχαία με τη σύγχρονη Ελλάδα.

Φτάσαμε στην οικία του Σίμωνος του Αθηναίου, όταν μπροστά μας είδαμε το άγαλμα του φιλόσοφου Σωκράτη να συνομιλεί με τον… Κομφούκιο! Βέβαια, σκεφτήκαμε, η φιλοσοφία και η δημοκρατία φέρνει κοντά τους λαούς, γεφυρώνει τις διαφορές και ζυμώνει δημιουργικά πολιτισμούς.

Εκεί ακριβώς φανταστήκαμε πώς θα ήταν το δεσμωτήριο του Σωκράτη και το δικαστήριο της Ηλιαίας που τον έκρινε ένοχο για διαφθορά των νέων, όταν πλησιάσαμε στη Στοά του Αττάλου και το Μουσείο της Αρχαίας Αγορά. Μελετήσαμε την εξέλιξη του σύγχρονου αρχαιολογικού χώρου από νεκροταφείο που ήταν πρώτα σε πολιτικό, διοικητικό, οικονομικό και κοινωνικό κέντρο.

Το ενδιαφέρον των μαθητών ήταν αμείωτο, οι πληροφορίες των ξεναγών μετρημένες και κατανοητές, γεγονός που έκανε την επίσκεψή μας εποικοδομητική και ψυχαγωγική συνάμα. Δε θα μπορούσε να κλείσει καλύτερα η εξόρμησή μας από το να απολαύσουμε ένα δροσερό παγωτό κάτω από το ζεστό ήλιο του Αττικού ουρανού και να θέσουμε τον επόμενο στόχο μας : θα είναι ο Βράχος της Ακρόπολης (του χρόνου πια!)

Η αρχηγός της εκδρομής

Παπαντωνίου Κυριακή

 

Διδακτική επίσκεψη Γ’ τάξης στον Παρθενώνα

Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των μαθητών της Γ’ τάξης στο βράχο της Ακρόπολης.

Στην επίσκεψη συμμετείχαν μαθητές/τριες της Γ’ τάξης , 6 συνοδοί εκπαιδευτικοί και η αρχηγός.

Δύο ξεναγοί μας περίμεναν στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου. Μας ενημέρωσαν σύντομα για την ξενάγηση. Οι μαθητές/τριες είχαν μαζί τους φυλλάδια που τους είχαν μοιραστεί σε προηγούμενο μάθημα. Τα φυλλάδια περιείχαν την κάτοψη του Βράχου της Ακρόπολης με τα σημαντικότερα κτίρια και είχαν αναλάβει να συλλέξουν πληροφορίες για μερικά από αυτά. Ξεκινήσαμε την επίσκεψη μας με μια πρώτη στάση στο Ιερό και στο θέατρο Διονύσου του Ελευθερέως. Προχωρήσαμε στο Ασκληπιείο και περπατήσαμε στον «Περίπατο», την αρχαία οδό που περιέβαλλε περιμετρικά την Ακρόπολη.

Ξεναγηθήκαμε σε σημαντικά κτίρια που βρίσκονται πριν την είσοδο προς τα Προπύλαια και τον Παρθενώνα, όπως το Ωδείο Ηρώδου Αττικού και τον Ναό της Αθηνάς Νίκης.

Κατά την διάρκεια της ξενάγησης μας στην κορυφή του Βράχου, είχαμε την ευκαιρία όχι μόνο να συνδέσουμε γεγονότα της αρχαίας ιστορίας με την ιστορία των νεότερων χρόνων, που διδάσκεται στην Γ’ Γυμνασίου, αλλά και να απολαύσουμε την Αθήνα από ψηλά, γεγονός που εντυπωσίασε τους μαθητές/τριες. Κατά την διάρκεια της περιήγησης μας στην κορυφή του Βράχου, ξεναγηθήκαμε στον Παρθενώνα, στο Ερέχθειο με τις πανέμορφες Καρυάτιδες, «Πρόστασις των Κορών», οι οποίες είναι έξι ντυμένες γυναικείες μορφές, που λειτουργούν ως υποστηρικτικοί κίονες, και τέλος στο Πανδρόσιο.

Η επίσκεψη μας κάλυψε τους διδακτικούς και παιδαγωγικούς στόχους. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν, να θέσουν ερωτήματα στις ξεναγούς και να θαυμάσουν από κοντά την αρχιτεκτονική ομορφιά αυτών των κτιρίων που σώζονται μέχρι σήμερα και μας ταξιδεύουν σε μια άλλη ιστορική περίοδο, μια περίοδο που μας συνδέει άμεσα με μια πόλη που ήταν το κέντρο του πολιτισμού.

Μετά το πέρας της ξενάγησης οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν στο πεζόδρομο.

Οι εντυπώσεις των μαθητών/τριων από την επίσκεψη ήταν θετικές και τις επόμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις ανατροφοδότησης με τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια των μαθημάτων της Ιστορίας.

Η αρχηγός,

Άννα Σακελλαροπούλου

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25.

FEK-2024-Tefxos B-01671-downloaded -29_03_2024 Αριθμός.Εισακτέων ΕΞΕ – 32385 – 2024 – «Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25»

Κυριακή 26 Νοεμβρίου: βόλτα στην Αθήνα με τους χάρτες των Atenistas

“… Το atenistas OpenWalkAthens (OWA) είναι ένας ανοιχτός περίπατος που καλεί τους Αθηναίους να γνωρίσουν άγνωστες πτυχές της πόλης και των ανθρώπων της. Ο 10ος κατά σειρά ανοιχτός περίπατος αφορά την «Αθέατη Αθήνα», σημεία του κέντρου τα οποία προσπερνούμε καθημερινά και δεν φανταζόμαστε τι χώρους, ατμόσφαιρες, ιστορίες, που μπορεί να κρύβουν στο εσωτερικό τους, απ’ […]